|
Akceptace zrakového postižení v produktivním věku
Lešková, Denisa ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce je zpracovaná v rovině teoreticko-empirické. Práce se věnuje problematice akceptace zrakového postižení v dospělosti. Teoretická část se dělí na tři kapitoly. První kapitola charakterizuje samotný produktivní věk a její podkapitoly popisují akceptaci a neakceptaci zrakového postižení a osobnost zrakově postiženého jedince. Druhá kapitola je zaměřená na zrakové postižení a zrakové vady. Třetí kapitola poskytuje pohled na zaměstnávání osob se zrakovým postižením v produktivním věku a problémy, se kterými se setkávají. Empirická část práce je popsána ve čtvrté kapitole a je postavena na interpretaci a analýze rozhovoru se zrakově postiženou osobou. Hlavním cílem rozhovoru bylo zjistit, jak se člověk vyrovná se zrakovým postižením v dospělosti. Práce je doplněna soupisem použité literatury a přílohami.
|
| |
|
Akceptace zrakového postižení v produktivním věku
Lešková, Denisa ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce je zpracovaná v rovině teoreticko-empirické. Práce se věnuje problematice akceptace zrakového postižení v dospělosti. Teoretická část se dělí na tři kapitoly. První kapitola charakterizuje samotný produktivní věk a její podkapitoly popisují akceptaci a neakceptaci zrakového postižení a osobnost zrakově postiženého jedince. Druhá kapitola je zaměřená na zrakové postižení a zrakové vady. Třetí kapitola poskytuje pohled na zaměstnávání osob se zrakovým postižením v produktivním věku a problémy, se kterými se setkávají. Empirická část práce je popsána ve čtvrté kapitole a je postavena na interpretaci a analýze rozhovoru se zrakově postiženou osobou. Hlavním cílem rozhovoru bylo zjistit, jak se člověk vyrovná se zrakovým postižením v dospělosti. Práce je doplněna soupisem použité literatury a přílohami.
|
| |
|
Volný čas jako prostor seberealizace i sebepřekročení jedinců v produktivním věku
ŠTĚPÁNKOVÁ, Václava
Diplomová práce se zabývá seberealizací a sebepřekročením jedinců vybraného období produktivního věku v prostoru jejich volného času. Teoretická část na základě odborné literatury popisuje funkce i faktory volného času a jeho vývoj od antiky po současnost, charakterizuje střední věk a jeho specifika z hlediska vývojové psychologie a dále se snaží o uchopení klíčových pojmů seberealizace a sebepřekročení. Praktická část práce se zabývá výzkumným šetřením preferencí volnočasových aktivit zaměstnaných jedinců ve střední dospělosti se zaměřením na seberealizaci a sebepřekročení. Popisuje použité metody v provedeném šetření, vyhodnocuje získaná data a na závěr výsledky výzkumu shrnuje.
|
| |